Review Jurnal

The Comparison of Infrastructure Capability and Capability Process Knowledge Management, Perceived Services Benefit and Services Risk to the Knowledge Management System Effectiveness

Kristanti, Ika Neni. SSRN Working Paper Series, Apr 2010.

Turn on hit highlighting for speaking browsers

Hide highlighting

Abstract (summary)

 

This study investigated the processes of knowledge management and organizational dimensions associated with knowledge management systems within the company. The purpose of this research is to test empirically the comparison between the capabilities of knowledge management infrastructure and capabilities of knowledge management processes of the effectiveness of knowledge management systems and the capability dimension of knowledge management infrastructure which one is more influence, cultural dimension or technology dimensions and the capability dimension of knowledge management processes which one is more influence, process of acquisition or conversion process and the application process or protective processes that is more effect on the process capabilities of knowledge management. In addition this study also tested the influence of knowledge management systems against the benefits, perceive risks services. This study used 100 respondents that selected by using purposive sampling technique. The data was collected with a questionnaire survey method. Analysis tool that used to test the hypothesis was SEM methods with alternative methods was PLS using SmartPLS software version 2.0. The results showed that the process capabilities of knowledge management have more influence on the knowledge management system compared to the infrastructure capabilities of knowledge management. This is probably because the institution of Bank Indonesia Yogyakarta is still has a lot of structural limitations of both formal and informal interactions that makes the sharing of knowledge among employees was restricted. For more, cultural dimension was more influence than the technology dimension. The acquisition and application process was more influence than the conversion process and the protection process. Benefits construct has positive affect to the knowledge management systems and risk construct has negative affect to the knowledge management system.

 

Review jurnal :

Perbandingan Kemampuan Infrastruktur dan Kemampuan Proses Manajemen Pengetahuan, Persepsi Layanan Manfaat dan Risiko Services untuk Sistem

Manajemen Pengetahuan Efektivitas

Kristanti, Neni Ika. SSRN Kertas Kerja Seri Apr 2010.
Penelitian ini meneliti proses manajemen pengetahuan dan dimensi organisasi yang terkait dengan sistem manajemen pengetahuan dalam perusahaan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji secara empiris perbandingan antara kemampuan infrastruktur manajemen pengetahuan dan kemampuan proses manajemen pengetahuan efektivitas sistem manajemen pengetahuan dan dimensi kemampuan pengetahuan manajemen infrastruktur mana yang lebih berpengaruh, dimensi budaya atau dimensi teknologi dan dimensi kemampuan proses manajemen pengetahuan mana yang lebih berpengaruh, proses proses akuisisi atau konversi dan proses aplikasi atau proses pelindung yang lebih berpengaruh pada kemampuan proses manajemen pengetahuan. Selain itu penelitian ini juga menguji pengaruh sistem manajemen pengetahuan terhadap manfaat, merasakan layanan risiko. Penelitian ini menggunakan 100 responden yang dipilih dengan menggunakan teknik purposive sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan metode survei kuesioner. Alat analisis yang digunakan untuk menguji hipotesis adalah metode SEM dengan metode alternatif PLS ​​menggunakan software SmartPLS versi 2.0. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kemampuan proses manajemen pengetahuan lebih berpengaruh pada sistem manajemen pengetahuan dibandingkan dengan kemampuan infrastruktur manajemen pengetahuan. Hal ini mungkin karena institusi Bank Indonesia Yogyakarta masih memiliki banyak keterbatasan struktural interaksi baik formal maupun informal yang membuat berbagi pengetahuan antara karyawan dibatasi. Untuk lebih lanjut, dimensi budaya adalah pengaruh lebih dari dimensi teknologi. Akuisisi dan proses aplikasi adalah pengaruh lebih dari proses konversi dan proses perlindungan. Manfaat konstruk telah positif terhadap sistem manajemen pengetahuan dan membangun risiko negatif telah mempengaruhi sistem manajemen pengetahuan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s